Munderos.com na Pucharze Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem

Munderos.com na Pucharze Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem

by Maggie La Pachita

W dnia 21-23 stycznia 2011 munderos.com przebywali na Pucharze Świata w skokach narciarskich w Zakopanem. Jak co roku na Wielkiej Krokwi w Zakopanem spotkali się najlepsi skoczkowie świata, jednak ten rok był wyjątkowy dla Zakopanego, ponieważ tym razem odbyły się tam aż trzy konkursy z powodu odwołania zawodów w grudniu w  Harrachovie .

Pierwszego dnia konkurs, zaliczany do klasyfikacji generalnej Pucharu Świata, wygrał Adam Małysz skokami 138,5 m i 128,5 m  – łączna nota 269,9 pkt. Było to jego 39. zwycięstwo w karierze.  Po zwycięstwie w piątkowym konkursie Adam powiedział –  Czuję wielką ulgę, że po takim skoku wygrałem. Można powiedzieć, że zepsułem drugą próbę. Cieszę się, że triumfowałem tutaj – Zakopane zawsze zostanie w moim sercu. Przed moim skokiem kibice śpiewali “Polska – Biało-Czerwoni”. O mało się nie popłakałem tam na górze.

Drugie dnia triumfował Szwajcar Simon Ammann 135.5 m w pierwszej serii i 129 m w drugiej, łączna nota 276.3. Swoje zwycięstwo w Zakopanem skomentował później na konferencji prasowej – Skakać tu to wspaniała sprawa. Czekałem na wygraną prawie dziesięć lat, ciągle próbowałem i to zwycięstwo w Zakopanem było dla mnie niespełnionym snem. Zawsze jest tu bardzo trudno i wydawało mi się, że jeśli raz tu wygram, to już będzie coś, ale przecież mamy jeszcze zawody w niedzielę.

Niedzielny konkurs nieoczekiwanie wygrał Kamil Stoch skacząc na odległość 123 i 128 metrów i uzyskał łączną notę 254 pkt. Było to pierwsze zwycięstwo w karierze Stocha, co skomentował: Czuję, że moje marzenia zaczynają się spełniać.  Jednym z nich było wygranie konkursu w Zakopanem, gdzie się wychowałem, przy tak wspaniałej publiczności, na tej pięknej skoczni.

Po zakopiańskich konkursach liderem klasyfikacji generalnej jest Thomas Morgenstern z Austrii – 1384 pkt,  drugi jest zwycięstwa sobotniego konkursu Simon Ammann 953 pkt, trzeci jest Andreas Kofler – 915 4 pkt , a czwarte miejsce nadal zajmuje Adam Małysz – 835 pkt, mimo upadku w pierwszej serii niedzielnego konkursu .

Atmosfera na Wielkiej Krokwi w Zakopanem była niesamowita jak co roku, biało-czerwone trybuny, rozśpiewani i roztańczeni kibice. Pełni energii prowadzący zachęcający do kibicowania. Świetna zabawa, świetne skoki i trzydniowe święto skoków w zaśnieżonym Zakopanem.

Responder

  • Visitanos

    • Ninguna
  • Calendario/Calendary

    enero 2011
    L M X J V S D
        Feb »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
